Кез келген маркетингтік зерттеу белгілі бір мәселені шешу немесе түсінік алу үшін қажет ақпаратты жинауды және өңдеуді қамтиды. Кейбір жағдайларда бұрыннан бар қосымша ақпаратты ғана зерттеу жеткілікті (әртүрлі дереккөздерде жарияланған – мақалалар, есептер, интернет-ресурстар, бәсекелестердің сайттары, шолулар). Бұл жағдайда олар кабинеттік зерттеу туралы айтады. Бірақ бастапқы ақпаратты зерттеу далалық әдіске жатады (үстелден шығып, әлеуетті аудиторияңызға сауалнама жүргізу қажет болғанда). Тапсырмаларға байланысты көбінесе шкафтар мен далалық маркетингтік зерттеулердің комбинациясы қолданылады.
Бизнес-презентацияларды дайындау кезінде стартаптар TAM, SAM, SOM сияқты жұмбақ көрсеткіштерді есептеу қажеттілігіне тап болады. Олар бізге өнімді сату нарығының көлемін түсінуге мүмкіндік береді. Инвестор үшін стартаптың қандай нарықты иемденетіні, оған қалай қарайтыны және сенетіні маңызды. Олар жүздеген миллиард доллардың керемет сомаларын салады. Дегенмен, сіздің нарық көлемін түсіну құрылтайшылар үшін де маңызды. Жоба қандай нарықты иеленетінін қалай түсінуге болады, оны қалай жақсы есептеу керек?
Дәл осы сұрақтарға біздің бизнес-инкубатор қатысушылары TAM, SAM, SOM көрсеткіштерін есептеу әдістерімен танысып, жауап алды.
• TAM (Total Addressable Market) — мақсатты нарықтың жалпы көлемі;
• SAM (serviceable Addressable Market) — қолжетімді нарық көлемі;
• SOM (Serviceable & Obtainable Market) — нарықтың нақты қол жеткізуге болатын көлемі.
Бұл көрсеткіштерді есептеу инкубаторға қатысушыларға нарық көлемін бағалауға, өсу перспективаларын түсінуге және жобаға ақша салуға тұрарлық па екенін түсінуге мүмкіндік берді. Осы әдіс бойынша есептеулер олар Стартапқа инвестицияларды талқыламас бұрын инвесторға ұсына алады.
Маркетинг кешені кез-келген брендті құрудың негізгі бөлігі болып табылады және компанияның өнімін нарықта сәтті дамыту үшін “чек-парақ” болып табылады.
“Маркетинг құралдары” мастер классы барысында бизнес-инкубациялау бағдарламасының қатысушылары топтарда жұмыс істей отырып, “4P моделі” маркетингтік талдау әдістерімен, SWOT-талдау әдісімен танысты.
Инкубациялық бағдарламаға қатысушылар өздерінің инновациялық жобасының өнімі / қызметі үшін “4Р” маркетинг моделін әзірледі. Өз зерттеулерінің деректері негізінде Product, Price, Place, Promotion элементтері өздерінің бизнес-жобалары бойынша әзірленді.